Doel van deze website:
Het doel van deze strategische beschrijving
is: 'het geven van informatie over de missie en doelstelling van Casting International’ op een algemeen richtinggevende manier.
De missie van
Casting International is de initiatie van een innovatief-interactief
web-TV-station, dat de Verenigde Naties ogen, oren, een omroepmond
en kassa aanreikt. Hierdoor kan de VN effectiever en efficienter haar doelstellingen
bereiken.
Dit internet TV-station heeft als naam:
'Reality-TV of the Purple Peace Keepers' (RTPK).
Dit 'moeder project' verschaft
alle andere projecten van Casting International de inspiratie en de
onderwerpen.
Hieronder volgt een verkorte inleidende beschrijving. (Voor een uitgebreide beschrijving (in de Engelse
taal) KLIK HIER
Two lines Pitch:
‘REALITY-TV OF
THE PURPLE Peace Keepers' in 2 zinnen: Reality-TV (RT): een internet TV-station (mond) voor en
van de Verenigde Naties,
dat zichzelf financieel bedruipen kan en geld verdient ter bekostiging van de Purple Peace Keepers (PK): een Wereldwijd inzetbaar hightech
observatie systeem
dat de VN ‘on real time' voorziet van ogen en oren te velde.
Meerwaarden:
Uit dit moederproject vloeien talloze nieuwe en originele AV+ICT programma's voort, zoals:
mediaplannen per land met speelfilms, TV- programma's (series, soaps, documentaires),
commercials, en reconstructies.
Achterliggende opdrachten: fact-finding, lessons learned, adviezen ter oplossing van universele problemen dmv andere zienswijzen (via tactische Martial Arts).
Bijzonder aan deze programma's is dat het 'de Mens (People), de Wereld (Planet) en handel (Profit) centraal stelt, en persoonlijk- en universele
verantwoordelijkheidsbesef cultiveert'.
I) Introductie
Het idee is begin jaren ’80
ontstaan tijdens peacekeeping operaties in het Midden-Oosten,
ervaren door ondergetekende toen hij in de rang van luitenant de vrede aldaar diende.
Sinds de jaren ‘90 worden er voortdurend film- en TV-formats (=recepten), interactieve programma's,
concepten, logistieke standaarden en beleidsnota's gemaakt.
In 1997 is er begonnen met de opleidingen van 'eigen' kweek medewerkers; eerst individueel, vanaf 2007 in team- en groepsverband.
Motivatie:
De drive is om een steentje bij te dragen aan
een betere Wereld met méér vrede, méér liefde, méér mededogen; een
Wereld waarin vreugde, gelijkmoedigheid en Mensenrechten -allen als
cultivering van de Menselijke geest- centraal staan.
Het gehele moeder-project met daaruit voortvloeiend een
onbeperkte hoeveelheden film- en TV-programma’s is de afgelopen 26
jaar voortdurend in ‘Research en Development’ (R&D) geweest.
R&D is het voorbereidende werk. Het legt (samen met sterke filmscripts) een gedegen basis voor een effectieve realisatie.
Communicatie:
Een
probleem is dat er specialistische vaktermen gebruikt
worden.
Er wordt een taal gesproken met veel vakjargon uit het
film- en TV wezen, alsook uit de werelden van militaire- en
internationale samenwerking. Er doorheen verweven zijn begrippen uit sociaal ondernemersgebied en (noodzakelijke) commerciele begrippenkaders.
RTPK is
eigenlijk een 'nieuwe communicatie uitvinding', welk niet eerder bestond.
Het RTPK-project is zodanig
origineel en innovatief dat mensen er zich moeilijk een voorstelling
van kunnen maken. En woorden schieten dan per definitie te kort.
Daarom zijn er veel pilots en proofs of concepts gemaakt om 'aan de lopende band' te gaan produceren. Het visualiseren van al die nieuwe programma's kost geld. Alle voorbereidingen zijn uit financieel 'eigen' vermogen en familiesponsoringen betaald.
Hierdoor wordt (politieke) onafhankelijkheid gegarandeerd.
Voor de daadwerkelijke realisatie zijn zakelijke
investeerders, adverteerders en sponsors nodig. Die doen alleen mee als er
draagvlak is, m.n. uw draagvlak.
II) Doelstelling
Het doel van 'Reality-TV of
the Purple Peace Keepers' is om de Verenigde Naties een permanent
inspectiemechanisme, alsmede een communicatie-medium, een kenniscentrum en een financieringskanaal aan te reiken.
Hierdoor kunnen niet
alleen de diverse Verenigde Naties organisaties (bijv. -ongelimiteerd- Unicef of
Unesco) efficienter hun bestaansrecht verwezenlijken, ook de
early warning en voorlichting wordt erdoor verbeterd. KLIK HIER voor een overzicht van VN-organisaties die ons accrediteren
Belangrijk
is de oprichting van een militair georganiseerde monitor-/
observatie orde (genaamd 'Purple Peace Keepers'),
die met hightech apparatuur (digitale camera's/satellieten) de
ogen & oren van de VN te velde vormen.
Dit systeem neemt waar op een moderne technologische manier (om aldus beter en sneller -near real time-/live streaming te
kunnen zien wat er aan de hand is), en is in principe Wereldwijd
inzetbaar.
Bewapening:
De militair georganiseerde Purple Peace Keepers orde is niet
uitgerust met vuurwapens.
Het belangrijkste wapen is de camera (vreemde ogen dwingen).
Daarnaast zijn Purple Peace Keepers gespecialiseerd in de tactische Kunst van
het Krijgswezen (Martial Arts) volgens o.a. de
Shao-Lin tradities.
In deze krijgskunst staat het tactisch
denken om zelf niet-agressief te opereren centraal. Deze
militairen werken in zeer gewelddadige omgevingen, waarbij
aanvallend geweld technisch weg-gespiegeld en/of terug-gespiegeld
wordt (de aanvaller slaat zichzelf).
Ook beschikken de waarnemings teams over niet-dodelijke Special Effects.
{waaronder geluidstrillingenwapens, stinkbommen, granaten die binnen 3
seconden een ruimte vullen met snelhardend schuim waardoor
vertraging bij de agressors bewerkstelligd wordt, lijm-mijnen (…),
etc.}
Herkenbaarheid:
De naam 'Purple
Peace Keepers' komt van hun herkenbaarheid qua uniform: deze militairen hebben een
tenue in camouflage-vorm met de kleuren: paars
(overheersend), bruin, groen, wit en blauw (voor een visualisatie: KLIK HIER). Hierdoor zijn Purple
Peace Keepers voor iedereen snel herkenbaar en identificeerbaar.
Ook hun overige uitrusting (zoals voertuigen, drones, vlaggen, bagage, emblemen, etc.) zijn in deze '‘camouflage'’
kleurvormen. KLIK HIERvoor de nadere uitleg van het logo op de emblemen, vlaggen etc. van RTPK
Motto's / wapenspreuken:
Integriteit (doen wat je zegt en zeggen wat je doet)
Heldhaftig, vastberaden, barmhartig.
We maken van negativiteiten, positiviteit!
Sturingsmodel:
De PK's als ogen en oren van de VN worden
aangestuurd door de 'Oproom'.
Je kunt deze "operatie-kamer"
organisch vergelijken met hersenen. Deze denk-tank stuurt via satelliet en wifi de
ogen en oren aan. Hier wordt gezien, geluisterd, en
(operationeel) gestuurd.
De Hoge Commissarissen
(HC’S) van de VN hebben de PK's onder operationeel bevel staan; maw:
de HC’s zijn de hoogste directe opdrachtgevers van de PK’s.
De PK's
staan onder bevel van de Secretaris-Generaal (SG); maw: de SG is de
allerhoogste baas van de PK’s.
Dit project vergroot op het gebied
van 'fact finding' en 'advisering' de rol, de functies en het ter beschikkingstaande instrumentarium van de SG,
die zijn/haar mandaten krijgt van de Veiligheidsraad.
Organisatie:
De orde der Purple
Peace Keepers die de observatie en monitoring doen, bestaat uit 500-750 m/v (militair volume van
een bataljon).
Het zijn grotendeels part-time oproepbare freelancers, die hiervoor speciaal zijn opgeleid en regelmatig oefeningen en cursussen volgen.
Zij zijn georganiseerde in meerdere teams met 4 tot 16
leden.
In totaal zijn er in "rustige" perioden (30x10=)300 PK’s in het veld
en (30x3=)90 PK’s in de Oproom.
Elke team heeft minimaal 3 camera’s die via
mobiele straalzenders/WiFi gekoppeld zijn aan satellieten.
Hierdoor
verkrijgt de Oproom ‘on near real time’ (dwz: je ziet vrijwel direct wat
er op dát moment gebeurt) inzagen in de operatiegebieden.
De Oproom
stuurt de Purple Peace Keepers aan via interactieve digitale Audio.
Het TV-publiek kan ook meesturen dmv adviezen via crowdsourcings.
KLIK HIERvoor de begrenzingen van actviteiten van Purple Peace Keepers (de gouden regels).
Vijandbeeld: Een MensenRechten schenderVredes symbool
III) Opzet van financiering en
de programma's op de 5 media-kanalen
Het bedrijfsconcept:
Het bedrijfsconcept is om in de vorm van een splinter-multinational,
als private problemshooter binnen ontwikkelingssamenwerking,
op een commerciële manier, universele problemen helpen oplossen.
Het verdienmodel:
Het verdienmodel is:
Adverteerders & sponsors: wij zijn een media-content advertentie- & sponsor-provider, een marketingtool voor bedrijven door product- & inscript-placements in onze programma’s te plaatsen;
First moving AV-productiemaatschappij voor opdrachtgevers zoals VN-organisaties, I.O.’s, bedrijven, N.G.O’s en bedrijven om dmv videoclips Zoek&Vind-machines kennisdeling aan te reiken.
Financieringen:
De infrastructuur wordt gefinancieerd door participaties (KLIK HIERvoor een verkorte versie businessplan).
De producties worden gefinancieerd door crowd-fundings.
De opzet om
het Purple Peace Keepers observatie systeem te financieren, is door middel van reclames en sponsoringen, adverteerders die mee-surfen op kijkcijfers trekkende speelfilms en TV-programma's op de 5 kanalen van
het Internet TV-Station Reality-TV en haar interactieve platforms.
Voor aansturing van de 5 TV-kanalen door staf-staf en oproom KLIK HIER.
Voor een gedetailleerde beschrijving van alle 5 TV-kanalenKLIK HIER.
Inscript- & product placements:
Commerciele bedrijven surfen op de hoge
kijkcijfers mee, d.m.v. advertenties. RTPK doet dat op een origineel-innovatieve manier dmv inclusieve reclame codes (KLIK HIERvoor een nadere uitleg).
De inkomsten
hiervan financieren het Reality-TV-station met haar 5 kanalen en de Purple Peace Keepers.
Tussen alle
programma's door zijn er bijzondere TV-commercials.
Deze zogenoemde ‘Rubbernecking Immateriele
Commercials’ bestaan uit korte speelfilmpjes (met meerdere adverteerders
tegelijkertijd in de reclame filmspot). Het ondernemingsplan gaat
uit van grote financiele winsten per reclame filmpje.
Zie button Rubbernecking!
Programma's:
De TV-programma’s
dienen veel kijkcijfers trekken, en in principe elk Mens aan
te spreken door Human Nature Interests.
De technologische
innovatie is dat de kijker niet alleen zijn/haar eigen TV-programma kan
samenstellen, maar ook mee kan denken dmv crowdsourching en kunstmatige intelligentie-zoeksystemen, die met
sleutelwoorden AV-beelden aanleveren over (persoonlijke en universele) onderwerpen waarbij zij/hij zich betrokken voelt.
De 5 webTV kanalen zenden
programma’s uit die gericht zijn op een groot internationaal
TV-publiek. Het draait dus op vergroting betrokkenheid van de burgers, de consumenten, de kijkers, het hoog geeërde publiek.
De programma’s gaan over de Mens in al haar gevarieerde
bestaansvormen, levend in de diversiteit van vele culturen.
De insteek is 'dat wat elk mens bindt', of ‘dat wat een mens,
Mens maakt’.
In de programma’s de overeenkomsten staan centraal en niet de verschillen (die zijn de omgevingen waarin de pogramma's zich afspelen).
Bijv.: Ieder Mens wil geluk, wat is dat
‘geluk’?; Ieder Mens wil niet-lijden, wat is dat ‘lijden’? Waar
komt lijden vandaan?; Er van uitgaande dat de binnen-oorzaak van
lijden onwetendheid is, en de buiten-oorzaak van lijden armoede,
wat zijn dan betere manieren om lijden zonder moralisme te neutraliseren? Ieder Mens
heeft een geest, wat is dat ‘een Menselijke geest’? Ieder Mens
gaat dood, wat is dat ‘dood’? Ook: gezondheid, vrede, liefde.
Er zijn nèt iets meer overeenkomsten die de Mens bindt,
dan verschillen.
Leerzaam:
Uitgangspunt van elk
programma is dat het niet-politiek en niet-moralistisch is, doch vermakkelijk zelf-lerend. De
programma’s vallen in de categorie edutainment. Dit is het
op een leuke manier (entertainment) snel kunnen leren;
leren over
jezelf als Mens; leren over de vermogens van je bewustzijn; leren om
je eigen- & universele verantwoordelijkheden te nemen
(educatie).
Soorten programma's:
Videoteams produceren de volgende soorten (edutainment) videofilms:
RTPK geeft de VN een
mond, waardoor er een groter draagvlak uit de internationale
samenlevingen gecreeerd wordt
voor alle VN-activiteiten.
Een ander
voordeel is dat dit TV-station door liaisons internationale
samenwerking bevordert tussen alle Non-Gouvermentele Organisaties
(NGO’s) en civil societies, waaronder het bedrijfsleven. Dit
voordeel vergroot niet alleen de rol van het maatschappelijk
middenveld binnen de VN, het geeft ook
meer ruimte aan stabiele en voorspelbare financieringen van instituties en projecten. Deze
hervorming gaat gepaard zonder aantasting van geconsolideerde
instituties der VN.
RTPK werkt aanvullend en genereert vele subsidiaire meerwaarden zoals bijv. universeel geldende gedragscodes
voor het bedrijfsleven dat belang heeft om mee te doen in verband met marktvergrotingen en/of hun imago
ten opzichte van de steeds sterker wordende
positie van de consument. KLIK HIERvoor onze visie
De 5 media-kanalen:
Voor een gedetailleerde beschrijving van alle 5 TV-kanalenKLIK HIER.
Het 1ste internet
kanaal van het Reality-TV station is het opleidingskanaal en toont
'RECO' programma’s.
Het ondernemersplan gaat er
vanuit dat elke RECO grote financiele winsten genereert door hoge kijkcijfers. Dit kanaal bevat 3 vormen van reconstructies: A) 'Geleerde lessen' instructiefilms om economische en sociale achterstanden door middel van handel te verbeteren (faction: dit zijn "buiten" gelegen oorzaken en gevolgen).
B) Edutainment speelfilmpjes, binnen elk kennisdomein van voorgevallen geschiedenis
(Abductie Reco's: dit zijn "binnen" gelegen oorzaken en gevolgen).
C) mediaplannen per natie, bijvoorbeeld Mediaplan Oeganda
(science-fiction: dit zijn "binnen en buiten" gelegen oorzaken en gevolgen).
Zie button Format: RECO
Het 2de
TV-kanaal zendt interactieve documentaires series uit volgens het format 'Internationaal...Researches.
Zet op de puntjes een universeel probleem.
Dit zijn onderzoeksfilms die in series van
10 afleveringen worden gemaakt.
In elke serie wordt een Wereldwijd probleem
belicht door 10 landen te bezoeken.
Voorbeelden van (...)
zijn: ouderdom, vluchtelingen, aids, hongersnood, drugs-,
bestrijding corruptie, landmijnen, handel, verzoeningsprojecten,
water, conflict-preventie, de diverse Mensenrechten, etc. = alle onderwerpen
waar de VN zich mee bezig houdt-.
Er wordt gezocht naar
oorzaken, naar alternatieve oplossingen, en naar meer kennis /
wetenschap omtrent het te onderzoeken fenomeen. De kijker kan zelf interactief vergelijken.
Zie button Format: International...Researches.
Het 3de kanaal is gespecialiseerd in logistieke observaties van rampen (dit format kan opgevraagd worden).
Het 4de kanaal heeft als onderwerpen-focus: de Mens in relatie tot klimaat - milieu - dieren (deze formats méér kunnen opgevraagd worden).
Op dit kanaal worden met name programma's gepresenteerd om agriculturen te transformeren richting vegetarische voedsel.
Het 5de Operatieen
kanaal toont intern en extern operationele PK-teams, hun werk en uitvoeringen van opdrachten met name in conflictgebieden, inzake corruptie en inzake georganiseerde misdaad neutralisaties.
Zij zijn ook goed inzetbaar voor internationale (ont)wapening inspecties en controles (NBC).
Eigenlijk is dit het permanente inspectiemechanisme van de SG t.b.v. de
Veiligheids Raad dat zorgvuldige monitoring van situaties en van
gedrag van locale machtstructuren geeft. Na gebruik door
de VN-zelf worden ze meer of minder snel vrijgegeven voor Public
relations met name afhankelijk van de veiligheid.
De programma’s op dit kanaal bestaan uit waarnemingen en gepresenteerde
introducties en evaluaties, waarbij alle beelden geanalyseerd worden
in de TV-studio door (Oproom) specialisten. Het zijn een (nieuw)
soort Reality-TV programma’s, waarbij de Purple Knight-commandanten
de nieuwe TV-sterren en personalities zijn.
Het TV-publiek is hun
getuige en elk team heeft zo zijn eigen karakters en
specialisaties. Elk team fungeert als idool voor een eigen soort
publiek. Het ondernemersplan gaat uit van hoge PK kosten. Deze kosten worden financieel gecompenseerd door commerciele formats, zoals -ongelimiteerd- mediaplannen per land op kanaal 1. KLIK HIERvoor een voorbeeld
Planningen:
De planning
gaat uit van 5 komende jaren, waarin een RTPK infrastructuur gerealiseerd
wordt, alle activiteiten van de VN. In de tussentijd is
het de opzet om de te produceren film- en TV-programma’s (m.n.
‘RECO’s’ en ‘International Researches’) uit te zenden via tal van
reeds bestaande ‘conventionele’ distributiekanalen (zoals bijv. gesloten-
en open TV-kanalen, (web-) DVD, bioscopen, cliënt- & narrow casting TV,
etc.)
Eerst in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en Spaans en Wereldwijd. Europa eerst dus.
Onze vredes kracht
CASTING INTERNATIONAL
Eric Gigengack (AV+ICT projecten ontwikkelaar / film-director).Vijandbeeld: Meedogenloos
Voor een uitgebreide beschrijving (in de Engelse taal) KLIK HIER